7 Remedi Semulajadi untuk Ulser



Sekiranya anda mengalami kesakitan ulser, cubalah semua ubat semulajadi ini, termasuk ramuan dari bawang hingga teh, untuk membantu melegakan kesakitan.

Bawang.
Stok pada bawang! Mereka mungkin memberi anda gas, tetapi ia juga menghalang pertumbuhan bakteria yang menyebabkan ulser yang dapat meningkatkan risiko gastritis (keradangan perut) dan, dari masa ke masa, menyebabkan kanser perut. Tambah bawang irisan ke salad dan sandwic atau tuangkan ke dalam goreng-goreng, fajitas dan pasta-hanya mengelakkan menggoreng, yang boleh mengganggu perut anda.

Yogurt.
Semua orang liar untuk yogurt pada hari ini, dan untuk alasan yang baik: Kebanyakan yogurt mengandungi budaya aktif, lactobacillus dan bifidobacterium, yang dapat membantu pencernaan dengan mengimbangi bakteria buruk dengan bakteria yang baik. Sekiranya anda menggunakan antibiotik, yogurts ini boleh membantu: Mereka menambah bakteria baik yang telah dihapuskan dari medik anda, mencegah cirit-birit.

Pemampatan Minyak Castor.
Tenang sebatian lebam dengan "pek" minyak yang digunakan untuk perut anda. Minyak kastor boleh mengurangkan keradangan, melegakan kesakitan, dan menyembuhkan tisu di bawah kulit, dan memampatkan mudah dan murah untuk dibuat. Letakkan tuala dalam minyak kastor sehingga tepu sepenuhnya. Sapu untuk mengeluarkan sebarang cecair tambahan dan elakkan daripada menitis. Tutup kawasan yang menyakitkan di perut anda, kemudian atas dengan tuala kering dan botol air panas untuk tekanan tambahan. Tinggalkan bungkusan sehingga satu jam.

Kobis.
Walaupun bukan sayur sayuran, kubis menawarkan beberapa kebolehan penyembuhan ulser yang menakjubkan: Ia membantu melindungi lapisan perut dan usus dan melepaskan bakteria yang menyebabkan ulser. Cuba makan dua cawan kubis mentah setiap hari (coleslaw, siapa pun?), Atau pertimbangkan untuk membuat jus super kuat: Empat cawan jus kubis setiap hari telah ditunjukkan untuk menyembuhkan ulser peptik dalam masa kurang dari seminggu! Pilih kubis hijau segar untuk ubat ulser yang optimum.

Aloe Juice.
Anda mungkin menggunakan gel aloe vera untuk masalah sinar matahari dan masalah kulit lain, tetapi adakah anda tahu bahawa jus tumbuhan boleh berfungsi dengan sihir yang menenangkan pada lapisan perut anda yang meradang? Ambil beberapa jus di kedai makanan kesihatan tempatan atau kedai ubat anda, dan minum sedikit sips sebelum setiap hidangan dan pada waktu malam. Jus lidah akan melegakan sakit ulser dan mempromosikan penyembuhan.

Bawang putih.
Bawang putih adalah salah satu ubat semulajadi yang paling berkesan dan sejagat di dunia-dan ia boleh membantu mencegah dan menyembuhkan ulser perut! Sekiranya anda boleh tahan rasa yang kuat, makan dua ulas bawang putih mentah setiap hari untuk mengawal tahap bakteria H. pylori dalam usus anda. Anda juga boleh memotong bawang putih segar dan menambah dua sendok makan madu mentah, tidak diproses. Manfaat madu tidak terhad kepada rasa: Daya antibakterianya akan menggandakan dua orang jahat yang jahat dalam usus anda!

Teh.
Sekarang, anda harus tahu bahawa kopi akan merengsakan ulser yang sedia ada. Tetapi tidak begitu untuk teh! Malah, peppermint dan teh chamomile adalah anti-radang yang boleh menenangkan sakit ulser anda dan menggalakkan penyembuhan. Brew teh anda dan biarkan ia sejuk sehingga hanya hangat-terlalu panas dan anda akan merengsakan ulser anda. Kacau dalam beberapa madu mentah untuk kualiti antibakteria serta untuk rasa manisnya. Nota: Jika anda mempunyai refluks gastroesophageal (atau GERD), jengkelkan peppermint, yang boleh mencetuskan atau memburukkan pencernaan dan pedih ulu hati.

Comments

Popular posts from this blog

7 Remedi Semulajadi Untuk Menghapuskan Tempat Gelap

7 Perkara Yang Membantu Anda Menurunkan Berat Cepat Secara Naturally