7 Remedi Semulajadi Untuk Menghapuskan Tempat Gelap



Kulit yang jelas dan berseri adalah impian setiap orang, sama ada lelaki atau perempuan. Tidak ada yang suka kulit kasar, merata dan lelah. Kulit yang paling cenderung kepada habuk dan kotoran dan oleh itu ramai orang mengadu bintik-bintik gelap, kulit kasar dan tidak sihat. Penting untuk menjaga kulit anda dan mengekalkan kebersihan. Baca lebih lanjut untuk mengetahui beberapa ubat untuk menghilangkan bintik-bintik gelap dan menjadikan kulit anda lancar dan lembut.

Minum banyak air.
Minum banyak air boleh melakukan keajaiban ke kulit anda. Ia membantu dalam pembersihan badan dengan menghilangkan semua toksin. Minum 8 hingga 10 gelas air setiap hari akan menjadi cara terbaik dan paling semula jadi untuk membentuk kulit yang jelas, licin dan bercahaya.

Air membantu membuang semua toksin dan sisa dari badan anda. Walau bagaimanapun, cuba mengelakkan penggunaan alkohol, minuman berkarbonat dan gula-gula. Termasuk buah-buahan dan sayur-sayuran yang tinggi kandungan air dalam diet anda. Juga, cuci muka anda sekurang-kurangnya 2 kali sehari untuk menghilangkan habuk dan kotoran dari wajah anda untuk memperbaiki penampilan kulit anda.

Lemon Juice And Mask Face Yogurt.
Kita semua tahu bahawa lemon mempunyai banyak faedah. Ia boleh digunakan untuk menghilangkan bintik gelap. Vitamin C dan asid sitrik yang terdapat dalam lemon menjadikannya agen pemutihan yang sempurna yang dapat membantu meringankan bintik-bintik gelap. Inilah amalan yang paling dipercayai dan amalan lama yang menunjukkan keputusan yang tidak menentu.

Kekayaan pemutihan lemon dan harta pembersihan yogurt adalah kombinasi hebat untuk meringankan bintik-bintik gelap dan membawa cahaya ke wajah. Gula mempunyai sifat pengelupasan dan boleh digunakan sebagai scrub untuk menghilangkan kulit mati di muka. Ini memberikan rupa segar.

Buttermilk.
Buttermilk kaya dengan asid laktik yang membantu menghilangkan kulit mati dari wajah anda dan mencerahkan bintik gelap anda. Sapukan buttermilk secara langsung pada bintik hitam dengan bantuan kapas dan biarkan selama 20 minit. Basuh wajah anda dengan air bersih dan lihat hasilnya.

Lidah Buaya.
Aloe vera adalah tumbuhan yang mempunyai banyak sifat yang bermanfaat dan merupakan salah satu perkara yang terbaik dan semula jadi untuk meningkatkan kualiti kulit. Ia mengandungi 90% asid amino yang terdapat di dalam badan dan juga mempunyai vitamin A, B, C dan E di dalamnya.

Loji Aloe Vera mempunyai ciri-ciri anti-penuaan dan kulit berkhasiat. Ia membantu dalam mengeluarkan bintik-bintik gelap dan juga mengurangkan perubahan warna pada kulit. Ia digunakan sebagai pelepasan nyeri dan juga mempunyai sifat antiseptik. Ia juga berfungsi sebagai pelembap yang sangat baik dan oleh itu boleh menjadikan kulit anda licin dan lembut.

Tomato.
Tomato boleh digunakan sebagai toner kulit yang sangat baik. Ia membawa cahaya semulajadi di wajah anda. Tomato tidak hanya baik apabila digunakan secara langsung pada kulit tetapi juga melakukan keajaiban apabila anda mentah. Sapukan paste tomato di wajah anda seperti pek muka dan biarkan selama 10 minit. Anda boleh membilasnya dengan air sejuk. Ini menjadikan kulit anda lembut, licin dan bercahaya.

Papaya.
Papaya mempunyai enzim dan unsur-unsur mineral yang merupakan bahan semula jadi dalam mengeluarkan bintik-bintik gelap. Sapukan pasta betik masak pada kulit anda dan biarkan ia kering. Bilas dengan air bersih selepas 20 minit. Anda boleh mengulangi kaedah ini setiap hari selama seminggu dan ia akan membantu membawa cahaya ke wajah anda.

Madu.
Menggunakan madu tulen pada kulit adalah salah satu cara terbaik untuk menghilangkan bintik gelap dan ia juga meningkatkan kualiti kulit anda dengan menjadikannya licin dan lembut. Madu membantu mengekalkan kulit yang sihat dan juga mempunyai ciri-ciri penghidratan.

Comments

Popular posts from this blog

7 Perkara Yang Membantu Anda Menurunkan Berat Cepat Secara Naturally

7 Remedi Semulajadi untuk Ulser