7 ALAM BERSIH UNTUK MEMUASKAN RAMBUT FASIAL



Menurut penyelidikan dari Bristol-Myers, kira-kira 20 juta wanita Amerika menanggalkan rambut muka sekurang-kurangnya sekali seminggu. Perubahan hormon bertanggungjawab untuk kenaikan biasa selepas usia 40 tahun, tetapi juga keturunannya-jika ibu atau ayah anda mempunyai banyak rambut muka, anda mungkin juga.

Dalam beberapa kes, keadaan seperti sindrom ovarium polikistik (PCOS), tumor kelenjar adrenal, atau ubat-ubatan juga boleh menyebabkan pertumbuhan rambut muka.

Apa pun sebabnya, rambut muka menjengkelkan. Dan teknik penyingkiran seperti bercukur, memetik, pelunturan, dan waxing semuanya boleh menyebabkan kerengsaan kulit, ruam, dan benjolan. Selalunya teknik penyingkiran kami menjadikan kawasan itu lebih kelihatan daripada bermula!

APA NAK BUAT?
Ternyata terdapat beberapa cara semula jadi untuk mengurangkan rambut wajah. Mereka tidak akan memberikan hasil yang segera bahawa kaedah konvensional lakukan-sesetengah daripada mereka memerlukan beberapa aplikasi sebelum anda mula melihat keputusan-jadi anda mungkin perlu meneruskan dengan kaedah lain yang diperlukan, atau silih ganti dengan kaedah ini sehingga anda menemukan proses yang berfungsi paling baik untuk anda.

Beritahu kami keputusan anda-kami suka mendengar!

7 cara semula jadi untuk menghilangkan rambut muka.

GULA DAN YOGURT SCRUB.
Campurkan satu sendok teh madu mentah dengan satu sendok makan yogurt Greek penuh lemak. Sapukan untuk membersihkan kulit dan biarkan selama sekurang-kurangnya 15 minit. Pukul beberapa gula biasa ke dalam jari anda dan gunakan untuk menggosok dari topeng (dan rambut). Gosok perlahan-lahan untuk mengelakkan menjengkelkan kulit. Bilas dengan air suam dan segera gunakan toner yang menenangkan dan pelembap.

FLICK CHICKPEA (BESAN) DAN TURMERIC.
Ini adalah cara tradisional India yang digunakan untuk menghilangkan rambut dari muka. Campurkan jumlah yang sama besan (tepung chickpea) dan kunyit dan tambah air untuk membuat pasta. Sapukan ke kawasan di mana rambut tumbuh dan tinggalkan sehingga ia kering. Bilas dengan air suam.

EGG MASK.
Ini mungkin adalah yang paling berkesan dalam senarai ini, sebaik sahaja anda mendapatkannya. Campurkan satu telur putih, satu sendok gula, dan setengah sendok makan tepung jagung dan pukul untuk membuat pasta. Sapukan di mana rambut tumbuh, seberapa banyak yang mungkin. Tinggalkan sehingga ia kering. Ia harus membentuk penutup topeng seperti. Apabila anda menanggalkannya, ada beberapa rambut yang harus disertakan dengannya-sama seperti waxing. Sapukan pelembap yang tenang selepas itu.

OATMEAL SCRUB.
Oatmeal adalah ejen pengelupasan yang lembut, dan boleh membantu anda menggosok rambut halus yang tumbuh di wajah anda. Campurkan ½ satu sudu teh dengan oatmeat dengan satu sendok makan madu dan 6-8 tetes jus lemon sehingga bahan menjadi pes. Sapukan pada kawasan di mana rambut tumbuh dan tinggalkan selama 15-20 minit. Apabila anda pergi untuk mengeluarkannya, gosok selama beberapa minit terlebih dahulu, menggosok jari anda ke atas kawasan itu dalam gerakan bulat. Akhirnya, bilas dan gunakan pelembap anda.

LAVENDER DAN MINYAK TEA TREE.
Kajian 2013 yang menarik mendapati lavender dan minyak pokok teh berpotensi berkesan dalam mengurangkan kes ringan "hirsutisme," yang merupakan keadaan pertumbuhan rambut lelaki yang tidak diingini pada wanita. Untuk kajian ini, penyelidik menyembur minyak di kawasan yang terkena dua kali sehari selama 3 bulan dalam satu kumpulan wanita-yang lain menerima plasebo. Keputusan menunjukkan penurunan ketara rambut dalam kumpulan minyak. Cuba mencampurkan kira-kira 1 sudu teh lavender dengan 4-6 titisan minyak pokok teh dan memohon kepada kawasan yang terkena 2-3 kali sehari. Bersabar-mungkin mengambil masa beberapa bulan untuk mula melihat keputusan.

WHEAT DAN BARLEY SCRUBS.
Jika anda mempunyai rambut wajah yang degil dan kulit anda tidak terlalu sensitif, anda boleh mencuba kedua-dua ramuan ini untuk melihat jika anda mendapat hasil yang lebih baik. Campurkan 1-2 sudu makanan dedak gandum dengan satu sudu susu dan satu sudu teh untuk membuat pasta. Sapukan, dan kemudian mula menyental segera dan teruskan penyental sehingga paste menjadi kering. Bilas dan ulangi 2-3 kali seminggu. (Sentiasa ikuti dengan pelembap.) Atau, cubalah satu sudu serbuk barli yang dicampur dengan satu sudu jus limau dan satu sudu susu. Tambahkan pes ke muka anda dan biarkan selama 30 minit. Bilas.

FENUGREEK SCRUB.
Gulungkan benih fenugreek anda untuk membuat serbuk, atau gunakan serbuk fenugreek yang telah dibuat sebelum ini. Campurkannya dengan air untuk membuat pes, memohon kepada kawasan rambut, dan biarkan ia kering. Perlahan-lahan menggosok rambut dan rambut mesti datang dengannya.

pilihan lain.
WAXING ALAMAT.
Campurkan gula dengan jus dari kebanyakan buah sitrus dan madu untuk membuat pasta. (Panaskan jika anda perlu membuat pasta yang anda boleh gunakan.) Sapukan ke kawasan berbulu, tutup dengan kain atau jalur wax, dan tarik keluar untuk mengeluarkan rambut yang tidak diingini. Ini boleh berfungsi dengan lebih baik di bahagian lain badan-mungkin terlalu agresif untuk wajah anda-tetapi jika anda mempunyai rambut yang degil, ini akan membantu menghilangkannya.

PEMBERSIHAN ALAMAT.
Cuba tindakan pelunturan semulajadi menggunakan kentang! Mereka dikatakan secara semulajadi meringankan rupa rambut, dan dengan topeng ini, anda juga mungkin mengeluarkan beberapa rambut.

Comments

Popular posts from this blog

7 Remedi Semulajadi Untuk Menghapuskan Tempat Gelap

7 Perkara Yang Membantu Anda Menurunkan Berat Cepat Secara Naturally

7 Remedi Semulajadi untuk Ulser